Sider

tirsdag den 20. marts 2012

Blomsterkursus


Mandag d 12 marts holdt jeg et lille blomsterkursus, for 6 af de scrappe kvinder jeg ofte scrapper sammen med. 10 forskellige blomster både enkle og lidt mere krævende, men tiden slog ikke helt til
så vi måtte forsætte torsdag aften til vores klippeklister aften i Algestrup.


Dette er Grungy rose, den er ca 2,5 cm i diameter, den består af 5 ens blomster, disse er skåret på min Cameo maskine i hvidt karton som så efter roserne er lavet er sprøjtet med glimmermist.


Hortensiaen består af ca 22-25 små blomster for den lille og ca 40-45 for den store, de enkelte blomster er sværtet i kanten og limet på en halv flamingo kugle, de er ca 2 og 4 cm store. Disse små blomster er også skåret på Cameoen , men MS har en punch der laver dem også
Craft Punch 3-In-1 Hydrangea


Blomsten her er meget enkel, men smuk syntes jeg og passer fint til LO da de ikke fylder så meget i tykkelsen. Hver blomst består af 4 punchede blomster og er ca 5 cm store, jeg har brust Retro punch og en anden jeg ikke kender navnet på


Disse roser er scallop punch med 6 og 8 buer i forkellige størrelser, hver rose består af 4 ens punch 


Denne store blomst/rosset er lavet af strimler revet af dobbeltsidet papir, foldet og pyntet


Rosset blomsterne er en strimmel papir harmonikafoldet og simet på en punchet cirkel, den ene har inden foldningen fået en MS blondekant


Disse organsablomster består af cirkler der er smeltet over et fyrfadslys


Disse små roser er ca 1 cm i breden , de er lavet af en cirkel skåret på Cameoen, men kan lige så fint klippes med mønstersaks i hvidt karton og sprøjtet med glimmermist.


Organsablomsterne her er syet af 5 små firkanter som er rynket


Den sidste rose består af 9 punsede retroflower i 3 forskellige størelser, sat sammen med brad og gjort meget våde og krøllede/mast når de igen er tørre har den ene fået glimmerlim i kanterne.

Hvis der er nogle der er interesset i evnt også at lave disse blomster eller nogle af dem så send mig en mail  så kan vi nok finde ud af noget.

3 kommentarer:

  1. Hold da helt fast sikke mange fine blomster...

    SvarSlet
  2. Hvor er du altså go´...jeg hørte lige i min øresnegl i går, at I sad og snakkede om blomsterkursus (jeg troede det var sådan noget blomster-bindings-agtigt, he he)

    SvarSlet
  3. Dejligt dit kursus gik godt :)
    Selvom tiden ikke slog til er jeg
    sikker på i fik hygget igennem samtidig tihih :)

    SvarSlet